زبان پارسی را پاس بداریم

نشانی تارنامه : drafshemehr.blogspot.com

نشانی درفش مهر در فیس بوک :
https://www.facebook.com/homayoun.avrahami.7

نشانی در تلگرام : لینک

۱۳۹۸ بهمن ۱۹, شنبه


سخنی از دل و جان برخاسته با دوستان
امروز پا بدوران 74 سالگی گذاشتم با پیشینه ای 60 ساله در امور رسانه ای ، زاده کرمانشاه هستم و زنده یاد پدرم ( شکراله ابراهیمی ) ، مدیر بنگاه رسانه ای (مطبوعاتی ) فرشته بودند  در استان کرمانشاهان



زنده یاد پدرم در کنار بنگاه مطبوعاتی فرشته در کرمانشاه
در آن دوران ، بیاد دارم ، دو روزنامه ی اطلاعات و کیهان را با کامیونهائی که از تهران روانه ی کرمانشاه بودند برای بنگاه پدرم میفرستادند ، در آن زمان ، پست و تلگراف از بنگاه های باربری برای فرستادن بسته های پستی ، کار بری میکردند و اگر زمستان بود ، روزنامه های یکشنبه ، گاهی چهارشنبه  !! بدست خوانندگان میرسید ، پدرم ، چند روزنامه فروش داشت که با دو چرخه ، فریاد زنان ، روزنامه ها را بفروش میرساندند و مجله هائی چون آشفته و آسیای جوان و اطلاعات هفتگی و ..... در فروشگاه پدرم ، بمردم فروخته میشد و مشتریها را ، افسران ارتش و کارمندان بر جسته ی شرکت نفت و مدیران و دبیران دبیرستانها در بر میگرفت و همین آمد و رفتها ، بنگاه فرشته را به جایگاهی فرهنگی رسانده بود که بزرگان و روشن اندیشان شهر ، همدیگر را آنجا می دیدند .....
بهر روی خواسته ام از این نوشتار نخستین ، بر این بود که گرایشاتم را به روزنامه و مجله ، بیشتر بدانید  ، پس از دریافت دیپلم دبیرستانی ، همانند بسیاری دیگر از هم کیشانم ، روانه ی کشور نو پای ایسرائل شد م و چرا ایسرائل و نه اسرائیل که در راستای 1400 سال از یورش تازیان بر ایران ، بما خورانده اند ؟
این نام که ده ها بار در تورات آمده ישראל بزبان عبری ، ISRAEL  بزبان لاتین است

תוצאת תמונה עבור סמל המדינה של ישראל

نشان کشور ایسرائل که بزبان پیشینه دار عبری نوشته شده َ



بزرگداشت از مولوی در ایسرائل ، دانشگاه تل آویو


با پیشینه ای بالای چهار هزار سال ، نامی که باین سرزمین در دورانهای پیش داده شده و یکی از نامهای یعقوب پیامبر ، فرزند اسحاق و نوه ی ابراهیم بوده که وی را پایه گزار دین ابراهیمی یهود میدانند که وارد بآن نمیشوم و بهمین بسنده میکنم که عربها ، پس از بر پائی خیزش اسلامی به سرپرستی محمد پسر عبداله در سر زمین عربستان ، کتابی را به پیروان خود داد بنام قرآن که در آن ، از بنی اسرائیل نام برده شده و نه از فرزندان ایسرائل ! 
دلبستگی و وابستگیم بفرهنگ ایران زمین چنان در درونم ریشه دار بود که پس از ورود بایسرائل و آشنائی با مردمان با فرهنگش ، تا آنجا که در توانم بود ، با پیرامونیانم از شکوهمندی آن فرهنگ پویا یاد میکردم و با تنها رسانه ی پارسی زبان در کشور ، بسرپرستی دوست فرزانه ام کدبان کمال پنحاسی ، همکاریهای گسترده ای را دنبال کردم که تا بامروز پس از سپری شدن بالای بیست سال ، هنوز ادامه دارد ، سالیان دراز از پیر فرهیخته شیراز (حافظ) نوشتم و از سال 2000 که انجمن دوستداران پیر بلخ (مولانا ) را در ایسرائل بر پا نمودم
( با یاری جناب موسا پوررستمیان و دکتر یوسف بخیری و بابک اسحاقی) ، نوشتارهائی را در راستای زندگی افسانه گونه مولوی در رسانه ی شهیاد ادامه دادم که تا بامروز ادامه دارد .
شوربختانه ، با فرو پاشی فرمانروایی پهلوی و آمدن خمینی بایران ، پیوند های فرهنگی و کشاورزی و دست ورزی (صنعتی) میان ایران و ایسرائل ، پایان یافت و در روند این چهل سال ، آخوند ها کوشیده اند که تا میتوانند ، چوب لای گردش پی گیر پیشرفتها در این کشور بگزارند (ذ) و با سرمایه گزاریهای بسیار سنگین ، دو سازمان کشتار همگانی را در مرز لبنان بنام حزب اله و خماص در مرز غزه  ، بر پا کرده اند تا بد را بد تر کنند و جنگهای سوگ آفرین بپا کنند که بازنگری در برگهای تاریخ ، بآنها پرداخته است .
با این پیش نوشتار ، خواستم آگاهمندتان کنم که سالیان دراز ، پیگیری در رویداد های دو کشور دلبندم ایران و ایسرائل ، وادارم کرد که در روند نوشتن ، گامهای زیادی را بردارم که بازتابش چهار کتاب پژوهشی است که در برگهای این تارنامه ، بآنها خواهم پرداخت .
بهر روی ، گنجاندن کارنامه ای 60 ساله در این تارنامه ، از خواسته هایم است و آرزومندم در راستای زمان ، بتوانم بیشتر آن نوشته ها را وارد تارنامه کنم و بشما پیش کش نمایم .
چندان به امور اداره کردن رسانه با یاری از کامپیوتر وارد نیستم و بر این باور ، از تک تکتان خواهش میکنم ، ایراد ها را ، با من در میان گزارید که باز سازی شوندو بر ارادتم بخودتان بیافزائید.
آغاز براهی کرده ام که پرداختن بآن ، نیاز به بر رسیها و باز سازیهای  گسترده دارد باین آرزو که مرا با یاریهای خودتان شادمان نمائید.
با ارادت
همایون

هیچ نظری موجود نیست: