زبان پارسی را پاس بداریم

نشانی تارنامه : drafshemehr.blogspot.com

نشانی درفش مهر در فیس بوک :
https://www.facebook.com/homayoun.avrahami.7

نشانی در تلگرام : لینک

۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

آدینه

21 دیماه 1386

کرمل جان

دیروز مرد مهربانی که نام تو را بر یکی از نگارشات تارنامه ی همدمی خوانده بود ازمن پرسید کرملک چیست ؟ گفتم بر چسبی است که مادر بزرگت بتو چسبونده وکرمل کوچک ( کرملک ) بهت میگفته وما دوستان نزدیکت هم از دوران دانشگاهی ، باین نام میشناسیمت .

آره کرملک

بامداد که از خواب بر خاستم ، نامه ای ر سیده بود که پیامش تا اون ته دلم را سوزاند ؛

در این نامه که از سوی وزارت پدافندی ( دفاعی ) کشور برای همگان میفرستند ، بگستردگی ، شهر وندان را میآموزانند که در هنگام موشک پرانیهای دشمن ، چگونه رفتار کنیم وبکجا پناه ببریم .... یادم آمد بدوران سیاه فرمانروائی صدام حسین در عراق که 42 موشک اسکات را بر پهنه ی اسرائیل شلیک کرد ومردمان کشوری را بستوه آورد .... آندوران سپری شد وامروز از آب وخاک خسروان یا کشور گل وبلبل ، از زادگاهم ایران بانگ مردی بگوش ما شهروندان اسرائیل میرسد که در اندیشه ی نابودی ما است وجان سخن در اینجاست که فرمانروای امروز ایران ، احمدی نژاد ، هر هنگام وهر جا که دلش بخواهد ، با پرخاشهای زشت وسخنان نا شایسته وبیمورد ، بر اسرائیلیان میتازد ودشمنی پراکنده میکند ، روی یک برنامه ی از پیش آراسته شده وبر او خوانده شده ! خوب نیازی هم ببازگوئی نیست که چه کسی وبا چه اندیشه ای ! این خیمه شب بازی را براه انداخته تا هر چه بیشتر وبیشتر سر مردمان را بچیز های دیگری گرم کند ..... تا فراموش کنند که بزرگترین دارنده ی چاه های نفت ! بنزین !!! وارد میکند وبا جیره بندی به شهروندان خود میدهد .

بگذریم ، اینها را برای این نوشتم که کمی ژرف بیاندیشیم وببینیم این بلندگوهای بر افراشته شده در جماران بسوی چه گوشهائی آراسته شده ، تا بیشتر دستگیرمان شود وشایسته تر بدانیم که جنگ افزار های ساخت کشور زادگاهمان ایران بدرون غزه رسیده ومرگ آفرینان همیشه در میدان حماس وجهاد اسلامی که اگر چکهای ماهانه ی دستمزدشان از ایران نرسد ، یک هفته ام دوام نمیآورند . چگونه هر روز میکوشند تا زندگی را بر ما سخت تر کنند. موشک کاتیوشای پرتاب شده سوی شهر اشکلون ، ساخت ایران بود ( بباور کارشناسان ارتش اسرائیل که کمتر در بر آوردهای خود اشتباه میکنند !) .

این دستار بند ها که تالار پارلمانی ایران را پُر کرده اند ، نمیدانند که اسرائیلیان جان بر کف در دوران 60 ساله ی ماندگاری خود ، بجز پژوهشها ی گسترده ی دانشی وبجز دادن ده ها دانشمند که دارای نشانهای نوبل هستند .... یک چیز را همیشه بالا نشین خاسته های خود نموده اند وآن نگهبانی از سرزمین پدری خود اسرائیل است ، شاید دستار بندان نمیدانند که بودجه ی ارتش پدافندی اسرائیل سر از میلیاردها دلار میزند و نیروی هوائیش را آگاهان جهان از بهترین ها میدانند وزره پوش ساخت اسرائیلی مرکاوا ، از توانمند ترین هاست ونیروی پدافندی ویورشی اش را سربازانی در دست دارند که دانش جنگاوریشان زبانزد دانش پژوهان سرتاسر گیتی است و امروز چند دستار بند نا آگاه از ساز وبرگ جنگی ودر میانشان احمدی نژاد که بباور نزدیکانش تفنگ نمیتواند در دست بگیرد ، از نابودی کشوری سخن میگوید که چشم وچراغ مردمی ستمدیده وزخم زبان کشیده است که مزه ی بی خانمانی را در راستای هزاران سال بر دل جان میکشد .

آخوند ها خوب میدانند که کشور اسرائیل در دوران پهلوی ، چه نیکیها ، دست کم برای همتایانشان کرد ! اگر نمیدانند ، از دوستانشان بپرسند ، چه نامداران دستار بند که برای مداوای بیماریهای بیدرمانشان باسرائیل آمدند وتندرست بایران بازگشتند وامروز نمک خور ونمکدان شکن شده اند ..... ای کاش یکی از آنها که شمارشان فراوانند بر خیزند وباحمدی نژاد بگویند ، سیه اندیشی وبد خواهی ونامردمی هم مرزی دارد !

آره کرملک ، روزگار ما شده مبارزه با مشتی از ایمان ومهربانی بدور که با گرفتن مزد از احمدی نژاد هر هنگام بر سرمان آتش میریزند واگر ارتش رویارویشان بایستد ، با بوق وکرنا وساز ودهل ویاوری از پولهای باد آورده ی نفت و بر پائی سازمانهای گسترده ی تلویزیونی ... مردم اسرائیل را خشن و رفتار سربازانش را ناجوانمردانه میخوانند .

یکی نیست از این مردک بپرسد : اگر کشوری از همسایگان ایران هر روز موشک بیکی از شهرها بیاندازد ، چگونه پاسخ خواهی داد ؟!

چه کشوری در جهان ، جز اسرائیل تا این مرز از خود شکیبائی نشان میدهد ، ده هواپیمای شکاری میتوانند دمار از روزگار چاقوکشان خون آشام خماس در آورند ولی سران اسرائیل شکیبا هستند ونمیخواهند بیگناهان را آزاری برسانند وجهان آزاد اینرا میداند ولی شوربختانه برای نگهداری از سود های هنگفتی که بر جیب میزند .... خود را بکوچه ی علی چپ زده ! !

دنیای بدی شده کرمل وآزادگان را خوابی خرگوشی فرا گرفته وفرزانگان را شگفتی ! که با این گونه که پیش میرویم ... بکجا میرسیم ! چگونه میشود با کسانی مبارزه کرد که تا گلو در خرافات واندیشه های نا درست فرو رفته اند وآموزگاران منبر نشینشان با یاوری از زور ، و باور های جن وپری واز ما بهتران و ورد وجادو وهزار زهر مار دیگر آنان را به بد ترین کشتارها وامیدارند وبه بهشت برین رفتن را بآن نگون بختان سیه روز وعده میدهند که بروند وشهید شدن را بیاموزند ویکراست روانه ی بهشت شوند ولی کرمل جان خودمانیم .... چه شیر پاک خورده ای میپذیزد که آدمکشانی بر خیزند وگروهی زنان باردار وکودکان بی گناه را بکشند و هنگامیکه ببارگاه ایزدی میرسند ( بباور آموزگارانشان ) یکراست ببهشت فرستاده شوند .؟... تا آنجا که آموخته ایم ، بهشت جایگاه پرهیزکاران ونیک اندیشان و مهر ورزان است ونه جایگاه کسانی که با بمب بدرون خود روهای همگانی میروند و جان گروهی مردم کوچه وبازار را میگیرند ..... بی گمان آیندگان کارنامه ی برپا کنندگان این کشتار ها را بر رسی خواهند وکرد وداوری را بآنها میسپاریم که اگر بهشتی هست ! جایگاه آن کودکان جان باخته است یا جای آنها که با یاری از باورهای تند دینی ، دنیا را بپرتگاه نیستی میکشانند ..... واین گونه بر کارنامه های سیاه خود میبالند ونمونه ها فراوان است .... میگی نه !؟ بشمار .

یا هو

هیچ نظری موجود نیست: