زبان پارسی را پاس بداریم

نشانی تارنامه : drafshemehr.blogspot.com

نشانی درفش مهر در فیس بوک :
https://www.facebook.com/homayoun.avrahami.7

نشانی در تلگرام : لینک

۱۳۹۸ اردیبهشت ۵, پنجشنبه


مهتاب کرامتی 

هنرپیشه ی ارجمند ایرانی













خوشبختانه ، با پیشرفتهای روز افزون جهانی در دایره ی رسانه ها ، مردم گیتی، امروزه ، می توانند با یاری از گنجینه ای گسترده بنام یوتیوب ، بر دانش خود بیافزایند و به بهترین های جهان ، دسترسی داشته باشند ، به  سخنرانی های فرهیختگان یا دیدن زیبا ترین فیلم ها  ، شوربختانه با بر پائی جمهوری اسلامی در ایران ، پیوند دوستیهای پیشینه دار ، میان دو مردم با فرهنگ ایسرائل و ایران (نام راستین کشور ایسرائل ISRAEL را در کشور های عربی و ایران ، اسرائیل میخوانند !) دگرگونه شد و دشمنی های یک سویه ، از  ایران روانه ی جهان شد که تا بامروز ادامه دارد و هنوز هم کسی نیامده تا ما را از ریشه های آن دشمنی بآگاهاند ! بهر روی ، ما مردم ایرانی تبار که در ایسرائل زندگی می کنیم ، هرگز و هرگز از مهرمان بزادگاهمان کاسته نشده و میهنمان ایران را ، از دل و جان بر خاسته دوست داریم ، همانگونه که موسیقی روان بخشش را و زبان شیوایش و خوراکهایش را ، برای ما دور از میهنان ، هر چیزی که بوی میهن را برایمان بارمغان می آورد ، دلچسب و شنیدنی و شادی افزاست .
چند روز پیش با همسرم ، فیلمی بسیار زیبا را از مهر بانو مهتاب کرامتی در یوتیوب دیدیم بنام زندگی خصوصی آقا و خانم 












با هنر نمائی بسیار ارزنده ی کدبان حمید فرخ نژاد و بازی آفرین بر انگیز مهتاب کرامتی ، در کشور ایسرائل ، که یک کشور پیشرفته بشمار می آید ، آگاهی من از پیشرفتهای سینمائی این کشور ، زیاد نیست با اینکه پنجاه سال است که در اینجا زندگی می کنم ( کمتر نیز زمانی برای سینما رفتن دارم !) ولی بباور من ، پیشرفتهای روز افزون سینما  در ایران ، بسیار در خور ستایشهاست و پیاده سازی نکته  های ارزشمند در فرهنگ فراخ دامان ایران زمین ، میتواند راه گشای بهسازی ها در پیاده سازی فیلمهای بهتری باشد که بیگمان ، اگر در آینده ، سانسور را هم از آن پاک کنیم ! چه خواهد شد و بدنه ی شکوهمند هنر سینما در ایران چه پرورشها خواهد دید !؟
 بازی بسیار هنرمندانه ی مهتاب کرامتی  در فیلم نامبرده ، نشانگر دانش گسترده ی ایشان بود به هنر آفرین بر انگیز بازیگری ، زیبائی چهره ، گزینش جامه های ساده و چشمگیر ، مبارزه با اندیشه های دست و پا گیر همسرش که زندگی را بر او به تنگنا کشیده بود ، رفتار مادرانه با فرزند دلبندش و یافتن راهی برای بیرون جهیدن از بن بست هائی که رفتار همسرش بر سر راهشان می ساخت ..... 
وارد گوگل شدم تا مهتاب را بیشتر بشناسم و با چه کارنامه ی شکوهمندی رو برو شدم : 
دانش آموخته ی میکروبیولوژی ، دانش آموخته ی بازیگری و کارگردانی ، کنشگر هوده ی (حقوق) کودکان و فیلمها و سریالهای فروان و دریافت نشان سیمرغ بلورین که از ارزنده ترین ها ست برای یک هنرپیشه در ایران .
چه می ماند که برای مهتاب و تک دخترش آرزومند بهترین ها باشم و بیاد سروده سرای نامدارمان قاآنی افتادم که در خور خور اوست و آنرا پیش کشش میکنم :
به رنگ و بوی جهانی ؟ نه بلکه بهتر از آنی
به حکم آنکه جهان پیر گشت و تو نو جوانی
ستاره ای ؟ نه ! مهی ؟نه!فرشته ای  ؟ نه ! گُلی ؟ نه !
که هر چه گویمت ، آنی چو بنگرم ، به از آنی
مهتاب با دخترش


هیچ نظری موجود نیست: